آموزش نرم افزار Snagit قسمت دوم:

آموزش نرم افزار Snagit

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آموزش نرم افزار Snagit قسمت دوم:

۱۳۹ بازديد
 آموزش نرم افزار Snagit – قسمت دوم

در قسمت قبل اين آموزش با بخشي از محيط اين نرم افزار و همچنين كاركرد گزينه هاي آن آشنا شديد. در اين قسمت كه قسمت دوم آموزش نرم افزار Snagit ميباشد، ميخواهيم به ادامه توضيحات بپردازيم. با ما همراه باشيد.

آنچه در اين قسمت آموزش خواهيد خواند :

– ادامه آشنايي با محيط نرم افزار و گزينه هاي آن

View: اين سربرگ براي تغيير حالات نمايش گزينه هاي ناحيه Profiles و همچنين فعال كردن ابزار كاربردي Snagit OneClick مورد استفاده قرار ميگيرد. زير مجموعه هاي اين گزينه عبارتند از:

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-01

Thumbnail View : با انتخاب اين گزينه حالت هاي نمايش بخش (Profile) نرم افزار كه قبلا توضيح داده شد، به حالت تصاوير كوچك (بند انگشتي) نمايش داده ميشود.

List View : با انتخاب اين گزينه حالت هاي بخش Profile به حالت ليست نمايش داده خواهند شد.

Snagit OneClick :با انتخاب اين گزينه ابزار كوچكي در بالاي ويندوز به نمايش در مي آيد كه با استفاده از آن ميتوان خيلي راحت و سريع از صفحه نمايش عكس تهيه كرد.

Tools : با استفاده از اين سربرگ ميتوانيد به ابزار هاي مفيد و كاربردي اين نرم افزار دسترسي داشته باشيد. زير مجموعه هاي اين گزينه عبارتند از:

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-02

Open Snagit Editor : با انتخاب اين گزينه نرم افزار Snagit Editor كه مخصوص ويرايش تصاوير گرفته شده ميباشد اجرا خواهد شد.

Open Accessories Manager : با انتخاب اين گزينه ليستي از افزونه (پلاگين) هايي كه بر روي نرم افزار نصب هستند را ميتوانيد مشاهده كنيد و يا به مديريت و حذف آن ها بپردازيد.

Convert Images : با انتخاب اين گزينه برنامه تبديل كننده فرمت تصاوير باز خواهد شد كه با استفاده از آن ميتوان فرمت تصاوير مورد نظرتان را به فرمت هاي ديگر تبديل كرد.

Timer Setup : با انتخاب اين گزينه و وارد شده به تنظيمات آن ميتوانيد زماني را براي گرفتن عكس تعيين كنيد. به اين صورت كه مثلا بعد از 10 ثانيه عكس مورد نظر از صفحه نمايش گرفته شود و يا در تاريخ و زمان خاصي به طور خودكار از صفحه نمايش عكس تهيه شود.

Snagit Printer Capture Settings : اين نرم افزار به طور پيشفرض داراي يك افزونه براي پرينت گرفتن ميباشد. با انتخاب اين گزينه ميتوانيد تنظيمات خروجي پرينتر نرم افزار Snagit را تغيير دهيد.

Program Preferences : با انتخاب اين گزينه به تنظيمات كاربردي و مهم نرم افزار دسترسي خواهيد داشت. يكي از تنظيمات كاربردي اين بخش قسمت Hotkeys ميباشد كه از گزينه Global Capture آن ميتوانيد تعيين كنيد كه با زدن چه دكمه اي عمل عكسبرداري از صفحه نمايش به طور خودكار انجام شود.

نكته : به طور پيشفرض برنامه عمل عكسبرداري را ميتوان با فشردن دكمه PrintScreen موجود در كيبورد انجام داد.

Help : زير مجموعه هاي پركاربرد اين گزينه عبارتند از:

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-03

Snagit Help : در اين بخش ميتوانيد به آموزش هايي كه در خود نرم افزار به زبان اصلي موجود ميباشد دسترسي داشته باشيد.

Tour : با انتخاب اين گزينه به صفحه اي از سايت Snagit ارجاع داده خواهيد شد كه در آن ميتوانيد دوره آشنايي و آموزشي نرم افزار را مطالعه كنيد.

Check for Updates : براي بروز رساني نرم افزار از اين گزينه استفاده ميشود. كه پيشنهاد ميكنم از اين گزينه هيچ گاه براي بروز رساني نرم افزار استفاده نكنيد زيرا باعث شناسايي نرم افزار شما و در نتيجه از كار افتادن آن خواهد شد.

Techsmith on the Web : با استفاده از گزينه هاي اين بخش ميتوانيد به وب سايت و محصولات و سايت نرم افزار Snagit و شركت Techsmith دسترسي داشته باشيد.

Register Snagit Online : با انتخاب اين گزينه پنجره ثبت نام و وارد كردن اطلاعات لايسنس نرم افزار باز خواهد شد.

Reset Balloon Tips : اين نرم افزار داراي يك ويژگي آموزشي ميباشد. هنگام كار با اين نرم افزار در بعضي مواقع در يك بالن آموزشي، معرفي آن قسمت از برنامه و يا ابزار انتخاب شده نوشته خواهد شد كه اگر مدتي با اين نرم افزار كار كنيد تقريبا ناپديد ميشود. براي فعال كردن دوباره اين ويژگي كافيست يك بار اين گزينه را انتخاب كنيد. اين روش آموزشي براي معرفي برخي از ويژگي هاي نرم افزار به كاربران تعبيه شده است.

About Snagit : اين گزينه يكي از مهمترين گزينه هاي سربرگ Help ميباشد كه با انتخاب آن از نسخه نرم افزار مورد استفاده و نوع لايسنس آن اطلاع خواهيد داشت.

2. ناحيه Quick Launch

اين ناحيه كوچك در سمت چپ اين نرم افزار ديده ميشود و شامل سه گزينه كاربردي زير ميباشد:

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-04

Open Snagit Editor : با انتخاب اين گزينه نرم افزار Snagit Editor كه مخصوص ويرايش تصاوير گرفته شده ميباشد اجرا خواهد شد.

Turn on OneClick : با انتخاب اين گزينه ابزار كوچكي در بالاي ويندوز به نمايش در مي آيد كه با استفاده از آن ميتوان خيلي راحت و سريع از صفحه نمايش عكس تهيه كرد. براي غير فعال كردن اين ابزار نيز كافيست دوباره اين گزينه را انتخاب نماييد.

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-05

Get More Profiles : از طريق اين گزينه ميتوانيد افزونه هاي كاربردي اين نرم افزار را از وب سايت آن دانلود كنيد.

3. ناحيه Profiles

اين ناحيه به طور پيشفرض شامل دو قسمت ميشود كه هر كدام از آن ها گزينه هاي ديگري را در خود جاي داده اند، اين گزينه ها عبارتند از :

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-06

قسمت Capture Profiles :

Image : با انتخاب اين گزينه حالت عكس برداري از صفحه نمايش فعال خواهد شد كه با استفاده از آن ميتوانيد از صفحه نمايش عكس تهيه كنيد (نرم افزار به طور پيشفرض بر روي اين حالت قرار دارد)

Text : با انتخاب اين گزينه حالت عكسبرداري از نوشته هاي صفحه فعال خواهد شد كه با استفاده از آن ميتوانيد تنها از نوشته ها و متن هاي يك صفحه عكس تهيه كنيد.

Video : با انتخاب اين گزينه حالت فيلمبرداري از صفحه نمايش فعال خواهد شد كه با استفاده از اين گزينه ميتوانيد از تمام و يا قسمتي از صفحه نمايش فيلم تهيه كنيد.

قسمت Time-Saving Profiles : اين قسمت براي صرفه جويي در وقت و سرعت بيشتر در عمل عكسبرداري مورد استفاده قرار ميگيرد. گزينه هاي اين بخش عبارتند از:

Share Via Screencast : به وسيله اين گزينه ميتوان تصوير گرفته شده از صفحه نمايش را به طور خودكار در سايت Screencast آپلود كرد. البته براي استفاده از اين گزينه بايد يك اكانت در اين سايت ايجاد كنيد.

Send to Google Drive : به وسيله اين گزينه ميتوان تصوير گرفته شده از صفحه نمايش را در سرويس Google Drive آپلود كرد. البته براي استفاده از اين گزينه بايد يك اكانت (حساب Gmail) در اين سايت ايجاد كنيد.

Grayscale and Reduse to 50% : به وسيله اين گزينه رنگ عكس گرفته شده از صفحه نمايش به طور خودكار سياه و سفيد شده و سايز آن 50 % كوچك ميشود.

10-second delay : به وسيله اين گزينه بعد از 10 ثانيه عكس مورد نظر از صفحه نمايش گرفته خواهد شد.

Insert Into Word with Border : به وسيله اين گزينه تصوير گرفته شده بلافاصله به نرم افزار Microsoft Word انتقال پيدا كرده و دور آن كادر گذاري ميشود.

Add time / date caption : عكس برداري از صفحه نمايش به وسيله اين گزينه باعث ميشود تا نرم افزار به صورت خودكار در بالاي هر عكس گرفته شده، زمان و تاريخ عكس را بنويسد.

4. ناحيه Profile Settings :

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-07

تمامي گزينه هاي اين قسمت از طريق منوي اصلي نرم افزار كه در اين آموزش كاركرد هر يك از آن ها به طور كامل توضيح داده شده است قابل استفاده ميباشد. پس از توضيح دوباره اين بخش اجتناب ميكنم.

فقط تنها دكمه اي كه در اين بخش به طور اختصاصي قرار داده شده است دكمه Capture ميباشد كه با رنگ قرمز در پايين نرم افزار قابل مشاهده است.

آموزش نرم افزار Snagit - قسمت دوم-08

چنانچه طبق گفته هاي بالا تنظيمات مورد نظر خود را براي عكس برداري در نرم افزار تنظيم نموده ايد، با كليك بر روي اين دكمه ميتوانيد به عكس برداري از صفحه نمايش بپردازيد.

نكته: به طور پيشفرض با زدن كليد Print Screen كيبورد نيز ميتوانيد عمليات عكس برداري را انجام دهيد. اين كليد از تنظيمات اين نرم افزار قابل تغيير ميباشد.

نكته: به طور پيشفرض بعد از عكس برداري از صفحه نمايش،عكس گرفته شده در نرم افزار ويرايشگر Snagit Editor باز خواهد شد. در قسمت بعدي اين آموزش به طور كامل با اين ويرايشگر كاربردي آشنا خواهيد شد.

اميدوارم از اين قسمت از آموزش كار با نرم افزار Snagit لذت برده باشيد. در قسمت بعد اين آموزش به نحوه كار با برنامه Snagit Editor كه  يكي از امكانات كاربردي اين نرم افزار به شمار ميرود و براي ويرايش عكس هاي گرفته شده كاربرد دارد را براي شما شرح خواهم داد. تا آموزش بعد موفق و پيروز باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.